Taş Konakta Buluşmalar 4

Konuşmacılar: Server Demirtaş / Moderatör: Ali Demirtaş
Taş Konak’ta Buluşmalar adlı etkinlik serisinin dördüncüsü sanatçı Server Demirtaş’ın katılımıyla, gazeteci Ali Demirtaş’ın moderatörlüğünde Kalyon Kültür’de gerçekleşecek. Etkinlik kapsamında Server Demirtaş’ın sanat üretim yolculuğu ile hareketli heykellerin tarihçesi konusunda paylaşımlar yapılacak. Sabit heykellerden, heykeltıraşlıktan ve kinetik heykellerin çalışma disiplininden de bahsedileceği etkinlikte, ilgili konular hakkında soru-cevap yapılacak. Demirtaş, bakış açısını ve konuyla ilgili değerlendirmelerini kendi deneyimleri ve üretimleri üzerinden sunacak. Sanatının hem geleneksel hem de çağdaş sanattaki yerinin de tartışılacağı etkinlikte, teknoloji ve sanat ile bilim ve sanat ilişkileri de irdelenecek.

26 Ocak, 18.00

Kayıt ve bilgi için:
etkinlik@kalyonkultur.org
–  Kontenjan: Sınırlı
Etkinliğimiz ücretsizdir

Atölye katılım formunu doldurmak için tıklayın.

Server Demirtaş

1957 yılında İstanbul’da dünyaya gelen Server Demirtaş, 1977 yılında Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü’ne girer. İsmi daha sonra Mimar Sinan Üniversitesi’ne dönüştürülecek Akademi’de Devrim Erbil atölyesinde eğitim alan sanatçı, 1984 yılında mezun olduktan sonra Türk soyut sanatının önde gelen isimlerinden Adnan Çoker ile ortak çalışmalarda bulunur. Resim bölümünden mezun olmasına rağmen gerek eğitim süreci gerekse daha sonrasında gerçekleştirdiği çalışmalarda üçüncü boyutun olasılıklarını arayan ve kendini her zaman bir heykeltıraş olarak konumlayan Demirtaş’ın ilk dönemlerinde gerçekleştirdiği, gazeteleri PVC’yle kaplayıp katmanlardan oluşturduğu üç boyutlu yerleştirmeleri dönemi için öncü ve ses getiren çalışmalardır. 1987 yılında Mimar Sinan Üniversitesi tarafından gerçekleştirilen ve dönemin en yenilikçi çağdaş sanat sergisi olan “Yeni Eğilimler Sergisi”nde Başarı Ödülü alan sanatçı, 1989 yılında bir diğer önemli sergi olan “Günümüz Sanatçıları İstanbul Sergisi”nde Resim Heykel Müzesi Jüri Ödülü’nü kazanır. Demirtaş’ın sürekli değişimi arayan yenilikçi sanat anlayışı 1997 yılında farklı makine parçalarını bir araya getirerek oluşturduğu hareketli heykeller dönemini başlatır. Hiçbir mühendislik eğitimi almayan sanatçının oldukça uzun süreçler gerektiren mekanik heykelleri, Türkiye’de kinetik heykel sanatının önemli örneklerindendir. Demirtaş’ın heykellerinin oluşum aşamasında kullandığı otomobil cam sileceğinden, bisiklet frenine değin uzanan hazır malzemelerin, sanatçının buluşu olan yöntemlerle bir araya getirilerek çarklar aracılığıyla hareketi sağlaması, 12. yüzyılda El Cezeri’nin robotlarından, 15 ve 16. yüzyılda Leonardo da Vinci’nin makinelerine ve 20. yüzyılda Jean Tinguely’nin kinetik heykellerine kadar uzanan bir yolculukta bilim ile sanat, teknoloji ile insan gibi ilişkiler üzerine yeniden düşünmemizi sağlar. Günlük hayatın hızı içinde yakalanamayan ve gittikçe mekanikleşen bir takım insani duygular, Demirtaş’ın mekanik heykellerinde adeta ağır çekime alınarak etkileyici bir gerçeklikle izleyiciye aktarılırken, heykeline can vermek isteyen Pygmalion efsanesinden beri süregelen ‘sanatçı ve yaratıcılık’ arasındaki ilişkiyi de gözler önüne serer.

Ali Demirtaş 

Gazeteci ve film yapımcısı. 10 Nisan 1996 tarihinde Niğde’de doğdu. Lisans eğitimini gazetecilik üzerine tamamladı, beraberinde uzun bir süre sinema eğitimi aldı. DUYU kısa filmi ve medya kritiği konusunda çektiği Bakış, Barış, Vision ve Öngörü adlı deneysel video çalışmaları festivallerde gösterildi, karma sergilere dâhil edildi, ödüller aldı. Festival yolculuğuna devam eden Andala – Son Ziyaret adlı belgesel filmi T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Sinema Genel Müdürlüğü tarafından desteklendi. Demirtaş, şu an bağımsız olarak film yapım çalışmalarına devam ederken Akşam Gazetesi’nin Akşam Cumartesi adlı ekinde gazetecilik yapıyor, aynı zamanda kurucusu olduğu “Anne ben gazeteci miyim?” bağımsız platformuna ve Platin Dergisi, Tercüman, Litros Sanat, Şehir Ekranı, ArtDog İstanbul gibi pek çok farklı yayına içerik üretiyor.